Fylleri leder till omhändertaganden i Jämtlands län

Två äldre personer omhändertogs enligt LOB i Jämtlands län under fredagen efter att ha befunnit sig i berusat tillstånd.
Polisen rapporterar
Under fredagen den 26 juni har personer omhändertagits enligt lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB) i Jämtlands län.
Strax innan klockan 17:00 omhändertogs en äldre man i Krokom. Mannen hade legat utanför en bil vid tillfället.
En stund senare omhändertogs en äldre kvinna på Söder i Östersund av en polispatrull. Kvinnan överlämnades till sjukvård efter omhändertagandet.
Källa: Polisen, publicerad 26 juni 18.53, polisen.se
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


